luni, 23 februarie 2015

CONȘTIENȚA - capcanele și șansele realității ( Anthony de Mello)

Mi-am notat câteva din ideile ce mi-au atras atenția, pentru a putea reveni asupra lor mai târziu:

,,Cei mai mulți oameni îți spun că vor să treacă de grădiniță - dar să nu-i crezi. Nu-i crede! Tot ce vor de la tine e să le repari jucăriile stricate (Dă-mi înapoi soția! Dă-mi înapoi slujba...) Asta este ce vor ei: vor alte jucării în locul celor vechi. Atât. Chiar și cel mai bun psiholog îți va spune că oamenii nu vor cu adevărat să fie vindecați. Ceea ce vor este alinare; vindecarea e dureroasă.”

,, ... oamenii ... trebuie să sufere îndeajuns de mult într-o relație, până să se trezească și să spună: ,,M-am săturat! Trebuie să existe o cale mai bună de a trăi, decât dependența de altă ființă umană.” Doar când ești sătul de suferința ta poți să ieși din ea.”

,,Trăim cu idei nebunești despre iubire, despre relații. despre fericire, despre bucurie, despre tot.”

,,Trebuie să vă acceptați demonii - pentru că, atunci când vă luptați cu ei, îi întăriți.”

,,Observarea de sine ... înseamnă să supraveghezi cât poți de atent tot ce se petrece în tine și în jurul tău, privind ca și cum toate s-ar întâmpla altcuiva.... Tu nu te identifici cu ceea ce se întâmplă, privești lucrurile ca și cum nu ai avea nicio legătură cu ele. Motivul pentru care suferi din cauza depresiei și anxietăților tale este că te identifici cu ele. (...) Tu nu ești depresia ta. Aceasta este un fel de farsă ciudată a minții, un fel de iluzie ciudată. Tu te-ai amăgit singur și ai ajuns să gândești - deși nu-ți dai seama de aceasta - că tu ești depresia ta, că tu ești anxietatea ta, că tu ești bucuria ta sau emoțiile pe care le ai.”

,,Este dureros sa vezi cum îți sunt distruse iluziile.”

2 comentarii:

  1. ar trebui intr o zi sa discutam pe indelete ce inseamna constienta si .......constiinta!

    RăspundețiȘtergere